Aivaram Brambim piešķirts Goda biedra statuss Latvijas Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienībā
2024. gada 30. maijā Rīgā Aivars Brambis saņēma Goda biedra statusu no Latvijas Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienības (LSGŪTIS). Šis gods tika piešķirts kā atzinība par viņa būtisko ieguldījumu biedrības dibināšanā un nozīmīgu darbu, kas sekmējis siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas nozaru attīstību.
Goda biedra statuss apliecina A.Brambja centienus veicināt biedrības misiju. Viņa ietekme ir bijusi būtiska LSGŪTIS iniciatīvu virzīšanā un nozares nākotnes veidošanā Latvijā.
Ceremonijā piedalījās LSGŪTIS vadošie pārstāvji: valdes priekšsēdētaja vietniece Ināra Laube un valdes loceklis Dainis Ģēģers, kuri svinīgi pasniedza apliecību un piemiņas nozīmīti.
Biedrība pateicās Aivaram Brambim par viņa nenovērtējamo ieguldījumu, kas kalpo par iedvesmu gan esošajiem, gan topošajiem biedriem, veidojot kvalitatīvus nozares standartus nākotnē.
Atklāta kanalizācijas sūkņu stacija Rīgā, Daugavgrīvas ielā 101
2024. gada 11. jūlijā Rīgā tika svinīgi atklāta jauna kanalizācijas sūkņu stacija Daugavgrīvas ielā 101, piedaloties Rīgas domes pārstāvjiem, SIA “Rīgas ūdens” vadībai, kā arī projektā iesaistītajiem būvniekiem un inženieriem. Šī 8,7 metrus augstā monolītā dzelzsbetona ēka ar 10,8 metrus dziļu pazemes daļu tika uzbūvēta SIA “Velve” vadībā, un projekta izmaksas sasniedza 13,4 miljonus eiro. Jaunā stacija ir nozīmīgs ieguldījums pilsētas infrastruktūrā, kas ļauj efektīvi savākt un pārsūknēt notekūdeņus no Daugavas kreisā krasta uz Bioloģiskās attīrīšanas staciju “Daugavgrīva”.
Jaunā kanalizācijas sūkņu stacija ir 8,7 metrus augsta monolītā dzelzsbetona ēka, bet objekta pazemes daļas dziļums ir 10,8 metri. Objekta būvniecība tika sākta 2021. gada pavasarī, to veica būvfirma SIA “Velve”, būvdarbu līguma kopējā summa – 13,4 miljoni eiro. Stacija nodrošina notekūdeņu savākšanu un pārsūknēšanu no Daugavas kreisā krasta apkaimēm uz Bioloģiskās attīrīšanas staciju “Daugavgrīva”. 2023. gadā Daugavgrīvas ielas kanalizācijas sūkņu stacija kopumā pārsūknēja 25 miljonus kubikmetrus notekūdeņu, kas ir apmēram puse no visiem Rīgas notekūdeņiem.
Vecā un tagad jau nojauktā kanalizācijas sūkņu stacija Daugavgrīvas ielā 101 darbojās vairāk nekā 30 gadus, un tā bija savu laiku nokalpojusi gan tehniski, gan morāli. No ekonomijas viedokļa lielākais ieguvums no jaunās stacijas ir tehnoloģiskā ūdens un elektroenerģijas patēriņa ietaupījums. Ja vecās stacijas iekārtu dzesēšanai gadā bija nepieciešami aptuveni 300 000 m3 ūdens, tad jaunajā stacijā ūdens dzesēšanai nav jāizmanto vispār, bet elektroenerģijas patēriņu plānots samazināt par aptuveni 2,5 milj. kW jeb 55% gadā.
SIA "Aqua-Brambis" ir šī objekta projekta autors un veica autoruzraudzību izbūves laikā.
©SIA “Rīgas ūdens”
SIA ”Rīgas ūdens” Attīstības konference
“Rīgas ūdens” attīstības plāni saskan ar pilsētas iecerēm: līdz 2040. gadam tiek plānots ik gadu ūdensvada tīkla atjaunošanā investēt ap 7 miljoniem eiro (gandrīz piecreiz lielāks investīciju apjoms nekā šobrīd), bet kanalizācijas tīkla atjaunošanā – ap 8 miljoniem eiro (trīsreiz lielāks).
“Rīgas ūdens” un korporatīvo partneru kopīgajā Attīstības konferencē tika diskutēts par uzņēmuma attīstības mērķiem un tā nozīmi pilsētas attīstībā, ilgtermiņa stratēģiskajām vīzijām, izaicinājumiem operatīvajā darbībā un digitalizācijas procesiem, analizētas tīklu projektēšanas un būvniecības tīklu tipiskākās kļūdas, sniegta noderīga informācija par iepirkumu jomas aktualitātēm utt.
Konferences paneļdiskusijās piedalījās arī mūsu kolēģi Guntars Maļina un Juris Laicāns, kuri sniedza atbildes uz interesentu jautājumiem.
Šeit apskatāma "Rīgas ūdens" attīstības konferences prezentācija
Rigas_udens_Attistibas_konference_2023.pdf
©SIA “Rīgas ūdens"
"Aqua-Brambis" inženieri apmeklē kanalizācijas sūkņu staciju Daugavgrīvas ielā 101, Rīgā
2023. gada 31. oktobrī "Aqua-Brambis" inženieri apmeklēja jaunbūvi - kanalizācijas sūkņu staciju Daugavgrīvas ielā 101, kas šobrīd uzskatāma par lielāko, jaudīgāko, tehnoloģiski modernāko staciju Baltijas valstīs. Esošā un arī jaunā stacija nodrošinās Rīgas pilsētas notekūdeņu no daļas Daugavas labā krasta un visa kreisā krasta pārsūknēšanu uz Bioloģiskās attīrīšanas staciju “Daugavgrīva”.
Objekta būvniecība šobrīd ir noslēdzošajā un inženieriem vēl ir iespēja iepazīties ar būvdarbu procesu. Būvprojekta autori ir mūsu kolēģi Guntars Maļina, Juris Laicāns un Edgars Boķis. Šobrīd tiek veikta objekta autoruzraudzība.
Esošā kanalizācijas sūkņu stacija darbojas jau vairāk nekā 30 gadus, un tai bija nepieciešama tehnoloģiskā modernizācija, lai arī turpmāk garantētu drošu darbību, kā arī, lai uzlabotu efektivitāti. Baltijā lielākās kanalizācijas sūkņu stacijas pārbūvi veic būvfirma SIA “Velve” un projekta kopējās būvizmaksas ir apmēram 13,4 miljoni eiro. Jaunā kanalizācijas sūkņu stacija Daugavgrīvas ielā ir 8,7 metrus augsta monolītā dzelzsbetona ēka, bet objekta pazemes daļas dziļums ir 10,8 metri. Ēkas pamati atrodas 12 metru dziļumā, bet garākie dzelzsbetona pāļi iedzīti pat 24 metru dziļumā. Projektētā sūkņu stacijas maksimālā ražība ir 2 300 l/s jeb 8 280 m3/h.
Ēkā izvietoti pacelšanas mehānismi, apjomīgas elektrosadales un vadības iekārtas, ventilācijas sistēma, sanitārais mezgls un operatora telpa. Sūkņu stacijas ēkā izvietots septisko dūņu pieņemšanas mezgls, kas ir pilnībā integrēts ēkā.
Jaunās sūkņu stacijas vajadzībām uzstādīta rūpnieciski ražotu transformatora apakšstacija, kā arī dīzeļģenerators, kas nodrošinātu elektrības padevi elektrotīklu bojājumu gadījumos.
Lielākais ieguvums sūkņu stacijas pārbūves rezultātā būs tehnoloģisko ūdeņu patēriņa samazināšanās, kā arī elektroenerģijas patēriņa ietaupījums. Jaunā kanalizācijas sūkņu stacija būs videi ievērojami draudzīgāka un drošāka.
Objekta būvniecība tika sākta 2021. gada aprīlī un tās nodošana ekspluatācijā plānota 2024. gada aprīlī.
Biedrība “Latvijas siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienība” (LSGŪTIS) ir saņēmusi SIA “Rīgas ūdens” speciālistu vērtējumu par ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu labākajiem projektētājiem
Par būtiskākajiem vērtēšanas kritērijiem tika izvirzīti: augstākais būvniecības ieceres dokumentācijas kvalitātes līmenis,
augstas detalizācijas, kvalitatīvu rasējumu,
skaidrojošo aprakstu, iekārtu un materiālu specifikāciju bez nozīmīgiem
trūkumiem vai kļūdām nodrošināšana.
SIA "Rīgas ūdens" atzinīgi izsakās, ka ar šiem būvniecības ieceres dokumentācijas
izstrādātājiem izveidojusies pozitīva sadarbība – būvspeciālisti nāk
konsultēties, ņem vērā konsultāciju laikā izrunāto, kā arī, izstrādājot
nākamo būvniecības ieceres dokumentāciju, cenšas uzlabot tās kvalitāti.
Apsveicam mūsu kolēģus un vēlam arī turpmāk augstu turēt kvalitātes standartu latiņu!
Aivars Brambis kļūst par Latvijas Būvinženieru savienības Goda biedru
Aivars Brambis ir LBS biedrs jau kopš pašiem tās atjaunošanas, strādājot gan LBS valdes sastāvā, gan aktīvi darbojoties LBS Inženierbūvju un transportbūvju sekcijā kā tās vadītājs un šobrīd - kā vadītāja vietnieks, panākot to, lai LBS izveidotos par vienu no nozares nozīmīgākajām sabiedriskajām organizācijām, kuras viedoklī ieklausās gan ministrijas, gan likumdevēji, gan citu nozares sabiedrisko organizāciju pārstāvji.
Apsveicam!
1. vieta konkursā "Latvijas Būvniecības gada balva 2022"
Ikgadējam konkursam "Latvijas Būvniecības gada balva 2022" iesniegti 123
pieteikumi 10 nominācijās, aptverot arhitektūras, restaurācijas,
teritorijas labiekārtojuma un inženierbūvju projektus no dažādiem
Latvijas novadiem. GRAND PRIX un godalgas ieguvušie projekti paziņoti
2023. gada 7. martā konkursa Gala ceremonijā.
Nominācijā "Jauna inženierbūve" godpilno 1. vietu saņēma projekts "Jūrmalas ūdenssaimniecības attīstības IV kārta: Bražciems - Bulduri, Buļļuciems - Bulduri, Dzintari – Majori".
Pasūtītājs: SIA "Jūrmalas
ūdens",
Būvprojekts: SIA "Aqua-Brambis"
Būvuzņēmējs: AS "RERE Vide"
Būvuzraugs: SIA "Firma L4"
Esam gandarīti par paveikto!
Juris Laicāns saņem LSGŪTIS balvu par mūža ieguldījumu inženiersistēmu attīstībā Latvijā
Apsveicam!
Latvijas būvinženieru savienības vadība apmeklē Baltijā lielāko kanalizācijas sūkņu staciju Daugavgrīvas ielā
Latvijas Būvinženieru savienības (LBS) un Latvijas Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienības pārstāvji, kā arī citi būvniecības speciālisti otrdien, 25. oktobrī, apmeklēja kanalizācijas sūkņu staciju Daugavgrīvas ielā 101, kas pamatoti dēvējama par jaudīgāko un arī lielāko Baltijas valstīs. Pašlaik tās būvniecība tuvojas ēkas virszemes līmenim.
Esošajai stacijai jau vairāk nekā 30 gadu
Kanalizācijas sūkņu stacija Daugavgrīvas ielā 101 pašlaik tiek būvēta praktiski no jauna, un pēc objekta uzcelšanas un nodošanas ekspluatācijā pašreizējā stacijas ēka tiks nojaukta. Šī stacija nodrošina aptuveni divas trešdaļas visu Rīgas notekūdeņu pārsūknēšanu uz Bioloģiskās attīrīšanas staciju “Daugavgrīva”, taču tā savu laiku ir nokalpojusi gan tehniski, gan morāli.
Esošās sūkņu stacijas projektēšana tika uzsākta jau tālajā 1965. gadā, būvniecība – 1968. gadā, taču pēc tam darbi tika uz laiku pārtraukti, un tehnisko risinājumu aktualizācija veikta tikai 80. gadu beigās, kad arī atsākti būvdarbi. KSS oficiāli ekspluatācijā nodota 1992. gada septembrī, un kopš tiem laikiem – tātad nu jau 30 gadus - darbojas bez būtiskiem kapitālieguldījumiem tās tehnoloģiskajos risinājumos.
Paredzams grandiozs ūdens un elektroenerģijas ietaupījums
Sūkņu stacijas pārbūve nepieciešama, lai garantētu drošu notekūdeņu savākšanu un pārsūknēšanu no Daugavas kreisā krasta rajoniem uz Bioloģiskās attīrīšanas staciju “Daugavgrīva”. SIA “Rīgas ūdens” Būvniecības daļas vadītājs Juris Sīpols: “No ekonomijas viedokļa lielākais ieguvums no sūkņu stacijas pārbūves būs tehnoloģisko ūdeņu patēriņa samazināšanās, kā arī elektroenerģijas patēriņa ietaupījums. Pašreizējā kanalizācijas sūkņu stacija nav energoefektīva, ir pazemināta ekspluatācijas drošība, jo notekūdeņu pārsūknēšanai tiek izmantotas novecojušas tehnoloģiskās iekārtas. Novecojušās iekārtas nomainot pret modernām tehnoloģijām, kopumā plānots samazināt elektroenerģijas patēriņu par 1000 MWh gadā, bet ūdens pašpatēriņu līdz 2024. gadam, kad plānots pabeigt stacijas izbūvi un ieregulēšanas darbus, vismaz par 250 000 m3 gadā. Jaunā kanalizācijas sūkņu stacija būs arī videi ievērojami draudzīgāka un drošāka.”
Elektroenerģijas un arī ūdens patēriņa ietaupījums solās būt patiesi iespaidīgs: pašlaik sūkņu dzesēšanai tiek izlietots 19 000 – 21 000 m3 ūdens mēnesī, bet jaunajā KSS sūkņu dzesēšanai tas vispār nebūs nepieciešams. Jaunās KSS prognozējamās jaudas – 8280 m3 pārsūknētu notekūdeņu stundā jeb 2300 litru sekundē (!).
Pazemē vairāk nekā virs zemes
LBS delegāciju ar tās valdes priekšsēdētāju Raimondu Eizenšmitu un tehnisko direktoru Mārtiņu Straumi priekšgalā lielākoties interesēja būvniecības un tehniskas dabas jautājumi. Jaunā stacija būs 8,7 metrus augsta monolītā dzelzsbetona ēka, kuras apjomi pazemes daļā būs pat ievērojami lielāki - objekta pazemes daļas dziļums būs 10,8 metri. Ēkas pamati ir 12 metru dziļumā, bet garākie dzelzsbetona pāļi iedzīti pat 24 metru dziļumā.
Jaunā ēka būs izmēros krietni kompaktāka par savu priekšteci, taču tiks aprīkota ar modernākajām tehnoloģijām: stacijā tiks izvietoti pacelšanas mehānismi, elektrosadales un vadības iekārtas, ventilācijas sistēma utt., tajā būs arī septisko dūņu pieņemšanas mezgls. KSS risinās arī pilsētai sasāpējušo tā saucamo notekūdeņu avārijas izlaižu problēmu. Pie KSS tiks ierīkota transformatora apakšstacija, kā arī dīzeļģeneratora apakšstacija, kas nodrošinātu elektrības padevi elektrotīklu bojājumu gadījumos.
Baltijā lielākās kanalizācijas sūkņu stacijas pārbūvi veic būvfirma SIA “Velve”, būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību veic SIA "Aqua-Brambis", projekta kopējā summa – 13,4 miljoni eiro. Ēkas virszemes daļu plānots sākt būvēt jau decembrī, to pabeigt – nākamā gada pavasarī, bet pilnībā objektu nodot ekspluatācijā plānots 2024. gada aprīlī.
©SIA “Rīgas ūdens”
Latvijas inženierkonsultanti veic apmācības Uzbekistānas ūdenssaimniecības darbiniekiem
Latvijas inženierkonsultanti, LIKA biedri, ūdensapgādes un kanalizācijas inženieri Aivars Brambis, Jānis Timšāns un Juris Laicāns (visi pārstāv SIA “Aqua-Brambis), kā arī automatizācijas inženieris Dmitrijs Kilups no SIA “Automation Engineering” ar Latvijas Republikas Ārlietu ministrijas atbalstu piedalījās Latvijas tehnoloģiju klastera “Cleantech Latvia” organizētajās Uzbekistānas ūdenssaimniecības uzņēmuma “UZSOVTAMINOT” darbinieku apmācībās. Četru dienu intensīvās apmācības ietvaros Latvijas speciālisti dalījās pieredzē ūdenssaimniecības uzņēmumu vadības, plānošanas, projektēšanas jomā, kā arī FIDIC būvniecības līgumu pielietošanas aspektos. Latvijas inženierkonsultantu pārstāvji kopā ar Latvijas Republikas vēstnieku Uzbekistānā Reini Trokšu tikās ar Uzbekistānas arhitektūras un celtniecības komitejas priekšsēdētāja vietnieku Šuhtrahodžu Hašimovu, kurā tika apspriestas Uzbekistānas aktualitātes būvniecības jomā. Hašimova kungs atzīmēja Uzbekistānas un Latvijas kopīgo abu tautu vēsturē un akcentēja sadarbības iespējas, īpaši vietējo inženieru kvalifikācijas celšanā, sertifikācijas sistēmas ieviešanā, kā arī būvniecības normatīvo aktu sistēmas sakārtošanā un standartizācijā, un ierosināja sadarbībā ar Latvijas Republikas Ārlietu ministriju izveidot ceļa karti šīs tehniskās palīdzības sniegšanā Uzbekistānas speciālistiem. Tāpat Latvijas inženierkonsultanti tikās ar Uzbekistānas inženierkonsultantu asociācijas “UZACE” pārstāvjiem, kurā dalījās ar aktualitātēm un pārrunāja kopējās sadarbības iespējas. “UZACE” valdes priekšsēdētājs Avzals Halmatovs pastāstīja par savas darbības prioritātēm, no kurām viena no galvenajām ir attīstīt un uzlabot Uzbekistānas inženierkonsultantu kompetenci, tai skaitā izveidot un ieviest ūdensapgādes un kanalizācijas inženieru sertifikāciju. Abas puses vienojās par abpusēju informācijas apmaiņu un kontaktu uzturēšanu.
Piedalāmies RAIL BALTICA projektā
Rail Baltica ir jauns dzelzceļa infrastruktūras projekts, kura mērķis ir
integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās
piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija
un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos
Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļņu un Varšavu.
Dzelzceļa līnijas izbūve, kas vīsies caur Baltijas valstīm, tiek dēvēta
par Rail Baltica Globālo projektu.
Rail Baltica ir viens no augstākās prioritātes transporta
infrastruktūras projektiem Eiropas Savienībā, jo tā īstenošana:
• ievērojami paaugstinās transporta plūsmas caurlaides spēju;
• radīs pašreiz iztrūkstošos starprobežu savienojumus;
• veicinās dažādu transporta veidu integrāciju un transporta tīklu
savietojamību.
Rail Baltica projekts ir lielākais infrastruktūras projekts Baltijas
reģionā pēdējo 100 gadu laikā, kuru paredzēts īstenot 10 gadu ilgā
būvniecības periodā. Projekta ieviesēji: Latvija, Lietuva, Igaunija.
Realizācijai paredzēti vairāk nekā 5 miljardu eiro ieguldījumi reģionā,
kas tiks finansēti no ES (CEF- Eiropas infrastruktūras savienošanas
instrumenta) un Baltijas valstīm.
"Aqua-Brambis" šobrīd izstrādā “Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta,
uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūve"
ūdensapgādes, kanalizācijas un lietus kanalizācijas ārējo tīklu
būvprojektu, kura pasūtītājs ir AS “RERE GRUPA”. Galvenā būvuzņēmēja
funkcijas pildīs personu apvienība “BESIX RERE GROUP”.
“Aqua-Brambis” inženieri ir iesaistīti arī līgumā par projektēšanas
darbu veikšanu iekšējā ūdensvada un kanalizācijas daļai Rīgas Centrālajā
Pasažieru stacijā, pasūtītājs: SIA “BELAM-RĪGA”.
Darbs ir ļoti komplicēts, jo vienlaicīgi notiek darbs pie visām projekta
daļām, un jāņem vērā arī tas, ka Centrālā stacija nepārtrauks savu
darbību būvniecības laikā.
Runājot par šī ļoti vērienīgā projekta modelēšanu digitālā vidē, “RB
Rail” AS ir izstrādājusi detalizētu BIM (Būvniecības informācijas
modelēšana) stratēģiju, kas tiks izmantota līnijas projektēšanas,
būvniecības un ekspluatācijas laikā.
Stratēģija nosaka noteikumus un principus, kas jāievēro visām projektā
iesaistītajām pusēm, apmainoties un atjauninot tehniskā projekta
dokumentāciju, ieskaitot projektēšanas modeļus, rasējumus un citu
tehnisko informāciju.
Būvniecības darbi stacijas rajonā tiks uzsākti šā gada novembrī.
Par projektu vairāk šeit: https://www.railbaltica.org/lv/